איך לצלם סרטוני וידאו של מתכונים? חלק 1
top of page

איך לצלם סרטוני אוכל? - המדריך שלי ליצירת סרטוני וידאו- חלק 1

כולנו נהנים לגלול בפיד של סרטוני אוכל מגרים אבל רוב האנשים לא יודעים במה באמת כרוך לצלם סרטון כזה.

אני רוצה לשתף אתכם בכמה תובנות שהגעתי אליהן אחרי כשנתיים בהן אני בלוגרית אוכל ויוצרת סרטונים.

כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, כמו בכל התחלה גם לי היו לא מעט כישלונות וצילומים שנגנזו לאורך הדרך.

מכל כישלון כזה למדתי משהו וניסיתי לשפר ולשכלל לפעם הבאה.

אני כל הזמן ממשיכה ללמוד דברים חדשים; אני מצלמת לפחות מתכון אחד כל שבוע, צופה המון בסרטונים של אחרים ולא מפחדת לנסות דברים חדשים. גם כאן כמו בכל דבר בחיים- הניסיון נותן ביטחון אבל בכל זאת יש דברים שאם מישהו היה מספר לי לפני שנתיים אולי היו נחסכות ממני חלק מהאכזבות.

פסטה סגולה ויפה שלא פרסמתי כי ההמשך לא צולם טוב

ניסיתי לרכז לכם אותם כאן במאמר שלמטה ולחלוק איתכם את הדרך שבה אני עושה את הדברים.

אל תחפשו פה נכון ולא נכון, לכל מי שיוצר סרטונים יש סגנון משלו וגם צורת העבודה מושפעת מכך.

תעשו רק מה שנכון לכם ואתם מגיעים איתו לתוצאה שאתם מרוצים ממנה- זה גרף של למידה איטית שהעיקר בו הוא ההתמדה..

אז יאללה נתחיל!

כמו כל דבר גם פה אפשר לחלק את התהליך ל 3 חלקים: תכנון, צילום, עריכה.

1. תכנון

לא יכולה להגיד לכם כמה השלב הזה חשוב, כמה הוא חוסך זמן ותסכולים מיותרים אחר כך.

אחרי שיש לי רעיון למתכון אני מכינה אותו בלי לצלם לפחות פעם אחת בשביל לדייק כמויות וטעמים. אם זה משהו שאני מכינה בפעם הראשונה אבל אין סיכוי שאכין שוב בקרוב- אני לא מצלמת את כל השלבים אלא רק אחרי שווידאתי שיצא לי מוצלח וטעים לי אני מצלמת את המנה המוכנה מוגשת לצלחת או את השלב האחרון של ההכנה כמו זיגוג על עוגה או ערבוב של הרוטב עם הפסטה.

בתמונה: עוגת תפוזים שצילמתי בה רק את החלק של הזיגוג

הידעתם? לא כל מתכון מעניין כסרטון וידאו

למשל מתכון שכולו מתרחש במיקסר בעיני פחות מעניין.. כשאני מחליטה להשקיע ולצלם כמו שצריך כולל שלבי ההכנה- אני בוחרת במתכון שיש בו הרבה אקשן וצבע, טכניקה מעניינת או טוויסט מיוחד בהכנה.

אחרי שהתאמנתי על המתכון והחלטתי שהוא מתאים לצילום בוידאו: אני מתחילה בלדמיין לעצמי בראש את כל התהליך של הכנת המתכון שלב אחרי שלב ושואלת את עצמי בדרך את השאלות הבאות:

1. האם במתכון יש הפסקות שההכנה דורשת? כמו למשל התפחה או קירור של לילה - אני מוודאת עם עצמי שיש לי את הזמן לצלם את כל השלבים בנחת ובתאורת יום. אם מחר אני נוסעת לחופשה של שבוע אין לי טעם להתחיל לצלם היום משהו שאני חייבת להמשיך בצילומים שלו גם מחר.

2. איזה מצרכים צריך? אני משתדלת להכניס הדברים לרשימת קניות השבועית של הבית אבל בהרבה מקרים אני לא מצליחה לכסות את הכל אז אני לא מתעצלת ויוצאת להשלמות. אל תגידו "לא נורא אני אצלם בלי אבקת סוכר" כי חבל אח"כ לא תוכלו להוסיף.. עדיף שיהיה לכם צילום גם בלי אבקת סוכר וגם עם.

3. איזה חלקים בתהליך ההכנה אני רוצה להראות? האם כל חיתוך/קילוף חשוב לי? לא בהכרח. אני מחליטה מה יצטלם ומה יתבצע "מאחורי הקלעים"- אני מוותרת על קילופים וחיתוכים כשאין משהו מיוחד בטכניקה, מוותרת למשל על החלק שרואים קטניות נכנסות להשריה וכדומה.

4. באיזה אזור בבית מצלמים? אולי בכמה אזורים? האם נדרש בישול על הגז/אפייה/חיתוך/סינון מעל הכיור? זה הזמן לפנות מהשיש ומהמקומות שיצטלמו דברים שלא קשורים ולנקות קצת את הכיריים או את כל מה שדורש ניקוי. זה דבר מבעס מאוד לגלות שיש לכלוך על הדלת של התנור ורואים אותו אח"כ בסרטון..

5. איזה כלים ואביזרים צריך? אני חושבת ומסדרת כל קרש, קערה, נייר אפייה, תבנית וכף עד הפרט הכי קטן – מוציאה ומכינה הכל על משטח שאני יודעת שלא יצטלם בהמשך. מניסיוני אם תשכחו משהו בשלב הזה- סיכוי מאוד קטן שתזכרו אותו אחר בצילומים ואם כבר תיזכרו באמצע- זה יעכב אותכם ויוציא אותכם מהרצף של הצילום.

הכל מוכן מראש, כולל הכפית

6. איזה מצרכים מצטלמים? אני מודדת את הכמויות (משקל/ כוס/כף) ומכינה כל דבר בכלי יפה שמצטלם. אני יודעת שיש הרבה כאלה שמראים מוצרים עם האריזה- אני לא בעד אלא אם זה שיתוף פעולה מסחרי.. אם מדובר בסרטון שהוא שלכם בעיני הוא צריך להישאר נקי מסימנים מסחריים, לכו תדעו אולי פעם תרצו למכור את הסרטים לפלטפורמה בחו"ל -לא יתאים להראות בו שמנת מתוקה של תנובה.. אני חותכת וקולפת כל מה שצריך להכין מראש (הכוונה למה שהחלטתי שלא יצטלם), עושה דאבל צ'ק מול המתכון שלא שכחתי כלום ומדייקת את הכמויות שאשתמש בהן.

זהו, אני מוכנה לצלם!

על המשך התהליך והצילומים עצמם תוכלו לקרוא בחלק השני של המדריך שלי כאן סרטון שצילמתי עם טיפים נוספים לצילום מתכונים:

אם הגעתם עד לכאן אז זה המקום לספר לכם שאני מדריכה ומלווה בלוגרי אוכל ויוצרים בתחום הקולינרי. זה אומר שאני יכולה להגיע אליכם הביתה (באיזור המרכז) ליום צילום משותף שבו אדריך ואלווה אתכם איך לצלם בסביבה שלכם ועם הציוד שיש לכם.

עוד על השירותים שלי ואיך ליצור איתי קשר אפשר לקרוא כאן: https://www.berko-made.com/b2b מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם, בפייסבוק, ביוטיוב ובטיקטוק






bottom of page