עוגת מייפל וחמאה חומה
top of page

עוגת מייפל וחמאה חומה

תשמעו זאת באמת אחת ה- עוגות הטעימות שיצא לי להכין.. מי שלא מכיר את הקסם שנקרא חמאה חומה- צפוי לכם תענוג.. זאת בעצם חמאה שבושלה כ-20 דקות על אש בינונית והזהיבה מעט, מה שנותן לה טעם אגוזי מופלא שמשדרג כל מאפה.

לא יודעת איך להסביר לכם כמה העוגה הזאת טעימה.. זה כמו ענן שמלטף את הפה במתיקות חמאתית מושלמת. אין לי מה להוסיף :)

מצרכים (לתבנית מלבנית 25/35 ס"מ)

לעוגה

1/3 כוס סוכר חום*

1/2 כוס חמאה חומה מומסת (לאחר שהתקררה מעט)

1/2 כוס סירופ מייפל*

כפית תמצית וניל

2 ביצים

2 כוסות קמח

1/2 כפית מלח

1/4 כפית סודה לשתיה


לגלייז

1/4 כוס חמאה חומה או 60 גרם חמאה רגילה

1/2 כוס מייפל*

כוס אבקת סוכר*

קורט מלח

*הערה חשובה: זאת עוגה מאוד מתוקה, אז מי שלא אוהב מאוד מתוק אפשר להוריד כמויות: בעוגה: 1/4 כוס סוכר חום, 1/4 כוס מייפל. בגלייד: 1/4 כוס מייפל. חצי כוס אבקת סוכר.


הכנה:

חמאה חומה: אני ממליצה להכין כמות קצת יותר גדולה- 300 או 400 גרם חמאה כי זה דבר כלכך טעים שאם כבר מכינים- בטוח תשתמשו בו לעוד משהו, אפשר לטגן בה פנקייקים או להוסיף לכל מאפה שיש בו חמאה. אם תשימו אותה במקרר היא תתקשה ותישמר כמו חמאה רגילה. בסיר קטן מניחים את החמאה ומבשלים על אש בינונית-קטנה תוך ערבוב מדי פעם. מבשלים כ-20 דקות עד שהחמאה משנה את צבעה לחום בהיר וענברי. מכבים את האש ומעבירים דרך מסננת אל צנצנת או קערה. משאירים להתקרר לטמפרטורת החדר.

הכנת העוגה: מחממים תנור ל-175 מעלות. בקערה גדולה מניחים את הקמח, סוכר חום, מייפל (כחדי העין יבחינו שבסרטון הוספתי אותו אח"כ אבל זה היה בטעות :) , מלח, וניל, ביצים , סודה לשתייה וחמאה חומה מערבבים היטב עד לתערובת אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית אפייה ואופים במשך כ 23-25 דקות עד שהעוגה יציבה למגע וקיסם יוצא ממנה נקי.

בזמן שהעוגה בתנור מכינים את הגלייז: אם נשארה לכם חמאה חומה מומלץ להשתמש בה, אבל אם לא אז גם עם חמאה רגילה זה יצא טעים. מניחים את כל חומרי הגלייז בסיר קטן ומבשלים על אש בינונית עד שכל הסוכר נמס ומתקבל רוטב במרקם שדומה לקרמל.

כשהעוגה יוצאת מהתנור שופכים מעליה את הגלייז ומפזרים באופן אחיד.

לא תאמינו כמה זה טעים.. אלוהי!



bottom of page