מה עושים עם חלמונים?
top of page

פסטה טרייה מחלמונים בעשבי תיבול ולימון כבוש

זה משהו שמכינים כשיש המון חלמונים מיותרים.. הפסטה יוצאת רכה ועשירה במיוחד כי בעצם אלה אטריות ביצים ולא בדיוק פסטה.. איך שלא תקראו לזה -זה טעים!! הוספתי לה עשבי תיבול טריים, שום, לימון כבוש ושמן זית כי זה כל מה שצריך פה.. קלאסיקה במיטבה :)

מצרכים

לפסטה

(לכ-4 מנות)

10 חלמונים מביצה L (או 250 גרם חלמונים)

250 גרם קמח לבן

1/4 כפית מלח

לרוטב:

1/2 כוס שמן זית

ענף רוזמרין קטן (או כפית מיובש)

5 ענפי אורגנו טרי (או 3 כפיות מיובש)

4 שיני שום קטנות

2 עלי מרווה גדולים

10 ענפי טימין (או 3 כפיות מיובש)

6 ענפי זעתר טרי (או 3 כפיות מיובש)

2 פרוסות לימון כבוש קצוצות דק (מתכון ללימון כבוש יש כאן )

עשבי תיבול טריים
אין כמו עשבי תיבול טריים מהגינה

לסרטון ההכנה המלא לחצו כאן>>

הכנה:

הפסטה: במיקסר עם וו לישה מניחים את החלמונים ומפעילים על מהירות נמוכה. בהדרגה מוסיפים את הקמח ואז את המלח. לשים 4-5 דקות (אפשר גם להוציא למשטח מקומח ולעבד בידיים) עד לקבל בצק אחיד ורך.

מניחים במקרר לשעה.

מוציאים ומחלקים את הבצק ל-4. כל חלק מעבדים מעט עם מערוך ואז מעבירים במכונת פסטה 3 פעמים עד לקבלת עלה דק. מקמחים לכל אורך הפעולה.

כל עלה מקפלים 5-6 פעמים וחותכים לרצועות בעובי של כסנטימטר (אפשר כמובן לחתוך יותר עבה או להשתמש במכונה ולחתוך לספגטי) מניחים על מגש מקומח ומכסים במגבת עד הבישול.

מעמידים על הגז סיר גדול עם מים

בנתיים מכינים את הרוטב: אל מחבת קטנה יוצקים שמן זית ומחממים דקה או שתיים. מוסיפים את השום ומטגנים חצי דקה. מוסיפים את עשבי התיבול (קצוצים דק- אני עושה את זה עם מספריים) ואת הלימון הכבוש. מוסיפים מלח לפי הטעם, מטגנים עוד חצי דקה ומורידים מהאש.

כשהמים רותחים מוסיפים אליהם כף מלח. מבשלים את האטריות כ-2 דקות, עד שהן צפות למעלה. מסננים ומעבירים את הפסטה אל המחבת עם הרוטב, מערבבים היטב ומגישים מיד. אפשר עם קצת פרמז'ן מלמעלה.


לסרטון ההכנה המלא לחצו כאן>>



bottom of page