קובה סולת במרק חומוס
top of page

קובה סולת במרק חומוס

טוב אם תשאלו אותי קובה זה באמת מעל ומעבר להשקעה הגיונית באוכל.. אבל מה לעשות שזה טעים בטירוף? כשפעם במליון שנה בא לי להשקיע עבודה בתבשיל ביתי ומפנק- אני מכינה קובה, הפעם במרק אדמום-כתום עם גרגרי חומוס רכים ונהדרים.


מצרכים (לסיר גדול שיספיק לכ-8 מנות)

לבצק של הקובה:

2 כוסות סולת

1 כפית כורכום

1/2 כפית מלח

1/4 כפית פלפל

2 כפות שמן

1 ורבע כוסות מים

למילוי:

בצל גדול

500 גרם בשר בקר טחון

כפית בהרט

כפית חוויאג' מרק

1/4 כפית כורכום

מלח ופלפל לפי הטעם

למרק:

בצל גדול

גזר גדול

1/8 פלפל ירוק חריף

4 שיני שום

קופסת רסק עגבניות קטנה

2 כוסות גרגרי חומוס מבושל

כפית בהרט

כפית חוויאג' מרק

מלח ופלפל לפי הטעם

6 כוסות מים

בנוסף:

לציפוי הקובה: חצי כוס פירורי לחם

לקישוט: מעט פטרוזיליה קצוצה


הכנה:

מתחילים בבישול החומוס: משרים חצי קילו חומוס יבש ללילה בקערה עם מים. למחרת מסננים את המים ושוטפים היטב. מעבירים לסיר גדול ,ממלאים במים נקיים ומוסיפים כפית אבקת אפייה. מבשלים על אש גבוהה. כשהמים רותחים מסירים את הקצף שנותר. אחרי כ-40 דקות של בישול מערבבים ומתחילים להוציא את הקליפות של החומוס

(בגלל אבקת האפייה הם ייפרדו ויצופו למעלה) אם זה לא קרה תנו לזה להתבשל עוד ותערבבו מדי פעם. אחרי כשעה של בישול החומוס יהיה רך ורוב הקליפות יצופו מעצמן וגם אם נשארו קצת קליפות זה לא נורא.

מסננים ושומרים 2 כוסות חומוס לתבשיל. את השאר אני מקפיאה בשקיות ושומרת לשימוש עתידי.

בזמן שהחומוס מתבשל מכינים את הבצק של הקובה: בקערה גדולה מערבבים בעזרת מזלג את הסולת עם השמן והתבלינים. מוסיפים את המים לאט עד לקבלת מרקם דמוי בצק מעט דביק. אם צריך עוד מים מוסיפים עוד באיטיות ולשים עד לקבלת בצק. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר למנוחה.

הכנת המילוי: קוצצים בצל גדול ומטגנים במחבת עם מעט שמן על אש קטנה במשך כחצי שעה עד לצבע זהוב לחלוטין. מסירים מהאש ומעבירים לקערה בינונית.

באותה המחבת החמה מטגנים את הבשר הטחון יחד עם התבלינים. מערבבים היטב בעזרת מזלג עד שכל הבשר הופך לגושים קטנים וחומים. טועמים ומשפרים תיבול. מוסיפים למחבת את הבצל שטיגנו קודם. מערבבים, מסירים מהאש ומצננים.

מרכיבים את הקובה: לוקחים כדור קטן מהבצק ומשטחים אותו על היד כמו פיתה. מניחים במרכז מעט מהמילוי וסוגרים בתנועות עדינות לכדור. לא נורא אם מעט מהמילוי התערבב עם הבצק -לא יקרה שום דבר לטעם :) שומפכים מעט פירורי לחם על צלחת גדולה ומניחים את הקובות המוכנות מעל פירורי הלחם, מגלגלים בעדינות כל קובה כך שפירורי הלחם יכסו מכל הכיוונים.

מכינים את המרק: בסיר גדול ורחב מטגנים בצל גדול במעט שמן. מטגנים 5-6 דקות עד להזהבה קלה ומוסיפים לסיר גם את הגזר, הפלפל החריף והשום. מערבבים היטב ומוסיפים את התבלינים. מערבבים קלות ומוסיפים את המים.

אחרי ערבוב נוסף מוסיפים פנימה קופסה קטנה של רסק עגבניות ואת החומוס המבושל שהכנו. מערבבים ומביאים לרתיחה. טועמים ומשפרים תיבול אם צריך. מוסיפים אל המרק את הקובות שהכנו. מבשלים כ-30 דקות עד שהגזר רך. מעטרים בפטרוזיליה ומגישים עם אורז או קוסקוס. חורף נעים!






bottom of page